HABERLER
TÜRKİYE’MİZİN EMEĞİ HAKEM HEYETİNDE…
Bem-Bir-Sen olarak, hazırladığımız Tutanak, Teklif ve Komisyon raporlarımızı içeren dosyayı 23 ağustos 16:45’te Kamu Görevlileri Hakem Kuruluna başvurumuzu yaptığımız dilekçemizi Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına ilettik. Kamu Görevlileri Hakem Heyetinin, Türkiye'mizin Emeğe saygı duyacağına inancımız tamdır.
5.Dönem Toplu Sözleşme süreci;
Genel Merkez Yönetim Kurulumuz 4 dönem Toplu Sözleşme tecrübemizle; İl/Şube Başkanlarımız, mevzuattan sorumlu il başkan yardımcılarımız ve Ankara’da yapmış olduğumuz Başkanlar Kurulu ile 5. Dönem Toplu Sözleşme Çalıştayında alınan Kararlar ve Teşkilatlarımızla birlikte Üyelerimizden gelen talepler ve sosyal medya üzerinden “Talebiniz Teklifimiz Olsun” çalışmasıyla da geniş bir alan taraması istişare ile hazırlanmış olan teklif/taleplerimizi Teknik ekibimiz ile birlikte yürütmüş olduğumuz çalışmalarla hazırlayıp 24 Temmuz 2019 tarihinde Kamu İşveren Heyeti Başkanı Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı sn.Zehra Zümrüt Selçuk’a ilettik ve süreç başlamış oldu.
Genel ve Hizmet Kollarıyla ilgili teklifimizin yanında 2020 ve 2021 yıllarını kapsayan
2020 yılı :%8 + %7 +enflasyon farkı 200 TL seyyanen zam +3 refah payı
2021 yılı :%6 + %6 +enflasyon farkı +2 refah payı
olarak Teklifimizi yaptık ve basın açıklaması ile kamuoyu ile paylaştık.
1 Ağustosta yapılan ilk toplantı ile Kamu İşveren Heyeti Başkanı ve Kamu Sendikaları Heyet Başkanı Memur-Sen Konfederasyonu Genel Başkanı ile Yerel Yönetimler Hizmet Kolunda Yetkili sendikamız Bem-Bir-Sen Genel Başkanı Levent Uslu Başkanlığındaki Heyetimizle ve diğer Hizmet Kollarındaki sendikalarımız ve masa da bulunan diğer Konfederasyon Temsilcileriyle yapılan basına açık toplantıda sunulmuştu. 4 Ağustos Pazar günü yapılan 8 saat süren Komisyon toplantısında 46 madde üzerinde tasnifleme yapılmıştır.
9 Ağustosta tüm bileşenleri ile yapılan 2. Toplantıda Yerel Yönetimler Hizmet kolumuzla ilgili tekliflerimizi Kamu İşveren Heyeti Başkanına anlattık.
Bunun akabinde Kurban Bayramında araya girmesi ve daha sonrasında 16 Ağustos kamu işveren heyetinin ilk teklifi oransal teklifi masaya getirildi ve basınla paylaşıldı.
Kamu İşveren Heyetinde gelen
ilk teklif 2020 Yılı: 3,5 + 3
2021 yılı: 3 + 2,5 oldu…
Bu teklifle alakalı basın açıklamamızı yaptık ve bu teklifin kabul edilebilir bir teklif olmadığını tepkimizi basın açıklaması ile kamuoyuyla paylaştık.
16 Ağustos akşamı itibari ile Kamu İşveren Heyeti başkanı Sn. Zehra Zümrüt SELÇUK başkanlığında heyetle, Hizmet Kollarına ilişkin görüşmeler başlamış oldu.
4 Ağustos tarihinde kamu işveren heyetinin görevlendirmiş olduğu heyetle tasniflemiş olduğumuz 46 maddelik teklifimizi, 9 Ağustos da Kamu İşveren Heyetine üçüncü defa anlatmıştık.
19 Ağustos saat 02:00 da Kamu İşveren Heyeti 2. Teklifini bildirdi.
Buna göre; 2020 yılı : %4 + % 4
2021 yılı : %3 +% 3 …!
KABUL ETMEDİK !!!
Memur-Sen Yönetim Kurulu, Sendikalarımızın Genel Başkanlarımızla, Genel Başkan Yardımcılarımızla ve Teşkilatlarımızla yapılan istişareler sonucunda bu teklifin de kabul edilebilir bir teklif olmadığını hem Teşkilatımızla hem de kamuoyuyla basın toplantısı yaparak paylaştık…
19 Ağustos sabah saat 03:00-06:00 arasında: Kamu İşveren Heyeti Başkanı
sn. Bakan ve sendikamız Genel Başkanı başkanlığında heyetler arasında yapılan bu son toplantıda Yerel Yönetimler Hizmet Koluna 46 madde müzakeresi neticesinde 18 madde de uzlaşılmıştır.
Diğer maddeler üzerinde zaman sıkıntısı ve öne sürülen bir takım sebeplerden dolayı uzlaşma sağlanamamıştır.
Buradaki en önemli sıkıntımız;
Kamu İşveren Heyetinin yüzdelik verilen zamların kabulü “ön şartı“ ile Hizmet Kollarında anlaşma olacağını defalarca bildirmesidir…
Sözleşmeli Personelin kadroya geçmesi, 3600, Vergi dilimi, yemek yardımı; dayanışma aidatı, toplu sözleşme ikramiyesi, nikah memurları, ölçü ayar memurları, koruma güvenlik memurları hakları gibi birçok alanda vermiş olduğumuz 46 teklifimizden; 28 ’i bir takım sebeplerden dolayı kabul edilmemiştir.
Kamu işveren heyeti yapılan son görüşmeler ve aranan uzlaşma zeminine rağmen yeni bir teklifle gelmemiş ve oransal zammı kabul etmediğimiz için hizmet kollarıyla yapılan görüşmede de uzlaştığımız maddelerinde kabul edilmeyeceğini bildirmiştir.
Israrlarımıza rağmen Hizmet Kollarında anlaşmaya yakın olduğumuzu ve Hizmet Kolu Sözleşmelerinin, Genel Sözleşmeden bağımsız ele alınmasını isteğimiz kabul görmemiştir. (bilindiği üzere 1.dönem Toplu Sözleşme de yine Hakem Heyetine gitmiş ancak bir farkla Yerel Yönetimler Hizmet Kolunda sadece anlaşma sağlanmış ve Bem-Bir-Sen olarak imzalamıştık) Bu örneği de bildirmemize rağmen sonuç değişmemiştir….
Ve süre dolmuş 20 Ağustos bitiminde 5.Dönem Toplu sözleşme de taraflar anlaşamamış Hakem Heyetine gitmiştir.
Bu süreçte Teşkilatlarımızla İstişare, bilgilendirme ve 5 basın açıklaması (biri 81 ilde )olmak üzere kamuoyu ile tavrımız ve tepkimiz paylaşılmıştır.
Konfederasyonumuz ve bağlı 11 sendikamızın yaptığı görüşmeler neticesinde uzlaşılan maddeler ile ilgili uzlaşma sağlanmasını talep ettik. Kamu işveren heyeti yüzdelik zammı kabul etmediğimiz için diğer hizmet kollarındaki maddeleri de kabul etmeyeceğini netleştirdi..!
Kamu işveren Heyeti tarafından daha sonra yapılan açıklamada 4. Dönem toplu sözleşmede kabul edilen maddelerin geçerli olacağı bildirilmiştir.
Bem-Bir-Sen olarak, hazırladığımız tutanak, Teklif ve Komisyon raporlarımızı içeren dosyayı 23 Ağustos 16:45’da Kamu Görevlileri Hakem Kuruluna başvurumuzu yaptığımız dilekçemizi Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığına ilettik.
24 Ağustos saat 17:00 da yapacağı ilk toplantı ile başlayacak olan Kamu Görevlileri Hakem Kurulu şu şekil de oluşmaktadır;
a) Yargıtay, Danıştay ve Sayıştay Başkan, Başkanvekili, Başkan Yardımcısı veya Daire Başkanları arasından Cumhurbaşkanınca Başkan olarak seçilecek bir üye,
b) Cumhurbaşkanınca belirlenen bakanlıklar ile kamu kurum ve kuruluşlarından dört üye,
c) Bağlı sendikaların üye sayısı itibarıyla en fazla üyeye sahip konfederasyon tarafından belirlenecek iki, bağlı sendikaların üye sayısı açısından ikinci ve üçüncü sırada bulunan konfederasyonlardan birer üye,
d) Üniversitelerin kamu yönetimi, iş hukuku, kamu maliyesi, çalışma ekonomisi, iktisat ve işletme bilim dallarından en az Doçent unvanını taşıyanlar arasından Cumhurbaşkanınca seçilecek bir üye,
e) Bağlı sendikaların üye sayısı itibarıyla en fazla üyeye sahip konfederasyon tarafından üç, bağlı sendikaların üye sayısı açısından ikinci ve üçüncü sırada bulunan konfederasyonlar tarafından ikişer olmak üzere (d) bendinde belirtilen bilim dallarından en az Doçent unvanını taşımak kaydıyla, önerilecek toplam yedi öğretim üyesi arasından Cumhurbaşkanınca seçilecek bir üye,
olmak üzere 11 üyeden oluşur.
28 Ağustos 2019 tarihinde Kamu Görevlileri Hakem Kurulu 5.Dönem Toplu Sözleşme ile ilgili her konuda kararını vermiş olacaktır.
5. Dönem Toplu sözleşme masasında uzlaştığımız maddeler;
Sosyal denge tazminatı
Madde 1- (1) Belediyeler ve bağlı kuruluşları ile il özel idarelerinin kadro ve pozisyonlarında istihdam edilen kamu görevlilerine, 4688 sayılı Kanunun 32 nci maddesinde yer alan usul ve esaslar çerçevesinde ödenebilecek sosyal denge tazminatı aylık tavan tutarı en yüksek Devlet memuru aylığının (ek gösterge dahil) %110’udur. Sosyal denge tazminatının verilmesi yönünde yapılabilecek sözleşmelerde, tavan tutarı aşmamak kaydıyla ödenebilecek tazminatın aylık tutarı, çeşitli adlar altında yapılan ödemelere (dini bayramlar ikramiyesi, eğitim yardımı, yakacak yardımı ve benzeri adlarla yapılan ödemeler), görev yapılan birim ve iş hacmi, görevin önem ve güçlüğü, görev yerinin özelliği, çalışma süresi, kadro ve görev unvanı işe derecesi gibi kriterlere göre farklı olarak belirlenebilir.
(2) Sosyal denge sözleşmesi imzalayan sendikanın üyesi olmayan kamu görevlilerinden aynı unvanlı personelden alınacak aidatın iki katına kadar taraf sendika sosyal denge sözleşmesi aidatı alabilir. Bu aidatı ödeyen kamu görevlileri söz konusu sözleşmeden aynı usul ve esaslar dahilinde yararlanır.
Ek ödeme
Madde 2- (1) 3/1/2012 tarihli ve 2012/2665 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan “Sözleşmeli Personele Ek Ödeme Yapılmasına Dair Karar”ın 1 inci maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi kapsamında yer alan sözleşmeli personele yapılmakta olan ek ödeme, sözleşmeli çalıştırılmasına esas alınan kadro unvanında sözleşmeli personel olarak geçen hizmet süresine göre aynı kadro unvanı için 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (I) sayılı Cetvelde belirlenen ek ödeme oranları üzerinden, meclis ve yönetim kurulu kararı aranmaksızın anılan Bakanlar Kurulu Kararında belirtilen usul ve esaslar çerçevesinde ödenir.
İkramiye
Madde 3- (1)5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununun 22 nci maddesinin son fıkrası, 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 36 ncı maddesinin son fıkrası ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesinin son fıkrasında yer alan “20.000” gösterge rakamları “25.000”, “30.000” gösterge rakamları “36.000”olarak uygulanır.
(2) 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanununun 22 nci maddesinin son fıkrasında, 5302 sayılı İl Özel İdaresi Kanununun 36 nci maddesinin son fıkrasında ve 5393 sayılı Belediye Kanununun 49 uncu maddesinin son fıkrasında yer alan “%10’unu” ibaresi “%15 ine kadar” olarak uygulanır.
Sosyal denge tazminatı kriteri
Madde 4- (1) 4688 sayılı Kanunun 32 nci maddesinin üçüncü fıkrasında yer alan “yüzde yirmi beşini” ibaresi “yüzde otuzunu” olarak uygulanır.
Zabıta ve itfaiye personelinin tazminatları
Madde 5 – (1) 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Karara ekli (II) ve (III) sayılı Cetvellere göre itfaiye amiri, itfaiye çavuşu ve itfaiye eri ile zabıta amiri, zabıta komiseri, zabıta komiser yardımcısı ve zabıta memuru kadrolarında bulunanların dereceleri itibarıyla yararlanmakta oldukları tazminat oranlarına 5 puan ilave edilir.
(2) Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik eki kadro kütüklerinde yer almamakla birlikte, bu Yönetmelik öncesinde ihdas edilmiş olup da şahsa bağlı olarak devam eden; itfaiye müdür yardımcısı, itfaiye başçavuşu, itfaiye onbaşısı, itfaiye şoförü ile zabıta müdür yardımcısı, zabıta amir yardımcısı, zabıta başkomiseri ve zabıta komiser yardımcısı kadrolarında bulunanlar da birinci fıkra hükmünden faydalanır.
Mahalli idareler arası yapılacak naklen atamalarda süre sınırı *
Madde 6- (1) 657 sayılı Kanunun geçici 41 inci maddesinin dördüncü fıkrasının son cümlesi hükmü mahalli idareler arasında yapılacak naklen atamalarda uygulanmaz.
Sosyal denge tazminatı süre uzatımı
Madde 7- (1) 4688 sayılı Kanunun geçici 14 üncü maddesinde yer alan “31/12/2015” ibaresi “31/12/2021” şeklinde uygulanır.
Büyükşehir belediyelerine bağlı genel müdürlük daire başkanlarının ek göstergesi
Madde 8- (1) Genel idare hizmetleri sınıfına dahilbüyükşehir belediyeleri daire başkanları için ilgili mevzuatına göre uygulanan ek gösterge rakamından, büyükşehir belediyelerine bağlı genel müdürlüklerin daire başkanlarının da yararlanması için çalışma yapılacaktır.
İtfaiye personelinin zamları
Madde 9 –(1) 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Karara ekli (I) sayılı Cetvelin “(A) Genel İdare Hizmetleri Bölümü”nün 34 üncü sırasında öngörülen zam puanları %50 artırımlı olarak uygulanır.
(2) Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik eki kadro kütüklerinde yer almamakla birlikte, bu Yönetmelik öncesinde ihdas edilmiş olup da şahsa bağlı olarak devam eden; itfaiye müdür yardımcısı, itfaiye başçavuşu, itfaiye onbaşısı, itfaiye şoförü kadrolarında bulunanlar da birinci fıkra hükmünden faydalanır.
Zabıta personelinin zamları
Madde 10 –(1) 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Karara ekli (I) sayılı Cetvele göre zabıta amiri, zabıta amir yardımcısı, zabıta başkomiseri, zabıta komiseri, zabıta komiser yardımcısı ve zabıta memuru kadrolarında bulunanların dereceleri itibarıyla yararlanmakta oldukları zam puanları % 50 artırımlı olarak uygulanır.
(2) Belediye ve Bağlı Kuruluşları ile Mahalli İdare Birlikleri Norm Kadro İlke ve Standartlarına Dair Yönetmelik eki kadro kütüklerinde yer almamakla birlikte, bu Yönetmelik öncesinde ihdas edilmiş olup da şahsa bağlı olarak devam eden; zabıta müdür yardımcısı, zabıta amir yardımcısı, zabıta başkomiseri ve zabıta komiser yardımcısı kadrolarında bulunanlar da birinci fıkra hükmünden faydalanır.
Defin hizmetlerinde görev yapanların fazla çalışma ücretleri
Madde 11 - (1)17/3/1981 tarihli ve 2429 sayılı Ulusal Bayram ve Genel Tatiller Hakkında Kanuna göre genel tatil günü sayılan günler ve hafta tatili günü kapsamına giren günlerde;
a) Belediyelerin imam, gassal, memur ve şoför unvanlı kadrolarında bulunanlardan, belediyelerce yürütülen defin hizmetlerinde fiilen görev yapanlara,
b) Belediyelerin tabip kadrolarında Devlet memuru veya sözleşmeli personel olarak görev yapanlardan ilgili mevzuatında mahalli idareler tarafından defin işlemleri öncesinde yerine getirilmesi zorunluluğu bulunan hizmetler sebebiyle göreve çağrılanlara,
çalıştıkları her gün için yılı merkezi yönetim bütçe kanununda belirlenen fazla çalışma saat ücretinin 3 katının 6 saate tekabül eden tutarı kadar fazla çalışma ücreti ödenir.
Toplu taşıma kartı
Madde 12 - (1)Büyükşehirkapsamına giren illerdeki belediyelerde veya büyükşehir belediyelerine bağlı kamu tüzel kişiliğini haiz kuruluşlarda çalışmakta olan kamu görevlilerine toplu taşıma araçlarından yararlanacak şekilde mesaiye geliş ve gidişlerinde kullanılmak üzere toplu taşıma kartı verilebilir.
İtfaiye ve zabıta personeline yiyecek yardımı:
Madde 13 - (1)19/11/1986 tarihli ve 86/11220 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurları Yiyecek Yardımı Yönetmeliğinin 3 üncü maddesinin ikinci fıkrasının ikinci cümlesi kapsamında görev yapan itfaiye ve zabıta teşkilatı personelinden, anılan Yönetmelik hükümlerine göre öğle yemeği verilen ve öğle yemeği dışındaki yemek saatlerini de kapsayacak şekilde kesintisiz olarak görevlerine devam edenler, aynı Yönetmelik hükümleri çerçevesinde ve öğle yemeği hariç olmak kaydıyla, iki öğüne kadar ücretsiz olarak yemek yardımından yararlandırılır.
İcra memurlarının tazminatı
Madde 14- (1) Bu hizmet kolunda yer alıp da sosyal denge tazminatı sözleşmesi uygulanmayan idarelerin icra memuru kadrolarında bulunanların 2006/10344 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurlarına Ödenecek Zam ve Tazminatlara İlişkin Karara ekli (III) sayılı Cetvele göre dereceleri itibarıyla yararlanmakta oldukları tazminat oranlarına 10 puan ilave edilir.
Kaldırılan unvan ve kadrolarda bulunanların hakları
Madde 15 – (1) 2005 yılı sonrasında çıkarılan yönetmelikler ile kaldırılmış olan kadro unvanlarında görev yapmakta olup da bu kadro unvanlarına ilişkin hakları şahsa bağlı olarak devam edenlerden; “İtfaiye Onbaşısı” unvanlı karolarda bulunanlar “İtfaiye Çavuşu” unvanlı kadrolara, “İtfaiye Başçavuşu” unvanlı kadrolarda bulunanlar “İtfaiye Amiri” unvanlı kadrolara, “Zabıta Komiser Yardımcısı” unvanlı kadrolarda bulunanlar “Zabıta Komiseri” unvanlı kadrolara, “Zabıta Baş Komiseri” unvanlı kadrolarda bulunanlar “Zabıta Amiri” unvanlı kadrolara sağlanan mali ve sosyal haklardan yararlandırılır.
İtfaiye personelinin fiili hizmet süresi zammı
Madde 16 – (1)İtfaiye unvanlı kadrolarda görev yapan personelin her yıl için 60 gün fiili hizmet zammından faydalandırılması yönünde yapılacak çalışmalar; görevin fiilen yerine getirilmesi, yangın-saat sınırlaması dahil herhangi bir sınırlama öngörülmeksizin düzenleme yapılması esasıyla yürütülür.
İtfaiye tazminatı
Madde 17 – (1) Belediye İtfaiye yönetmeliğinin 6. maddesinde sayılan itfaiye teşkilatı görevlerini yürüten personele bu hizmetlerin yürütümü sırasında ölüm, maluliyet ya da engelli hale gelmesi halinde 31/8/1956 tarihli ve 6831 sayılı Kanunun 71 inci maddesi hükmü kapsamında öngörülen tutarda ve aynı usul ve esaslar dahilinde nakdi tazminat ödenir.
Yerel Yönetimlerde Sözleşmeli Personel İstihdamında Düzenleme
Madde 18 – (1) 5393 sayılı Belediye Kanunu 49 uncu maddesi çerçevesinde sözleşmeli personelin istihdamına ve bu kapsamdaki personelin sözleşmelerinin feshine ilişkin hususları düzenleyen hükümlere yönelik çalışma yapılacaktır.
Yerel Yönetimler Hizmet Kolu adına Yetkili sendika olan Bem-Bir-Sen’in 5. Dönem toplu Sözleşme Sürecinde görüşülmek üzere bakanlığa ilettiği 46 teklifin 18’i üzerinde Hizmet Kolu Toplantılarında uzlaşma sağlanırken, diğer tekliflere ilişkin uzlaşma sağlanamamıştır.
16 Ağustos da ilk Teklifin geldiği ve 20 Ağustos gecesinde biten müzakere sürecinin kısa bir süre olduğu tüm tarafların kabulüdür…
3 milyon 200 bin Memurun ve 2 milyon 224 bin Memur Emeklisini doğrudan ve dolaylı olarak da Türkiye’mizin tamamını ilgilendiren bir Toplu sözleşmenin daha geniş bir süre de müzakere edilmesine ve Yasanın bu bağlam da yeniden düzenlenmeye ihtiyaç vardır…
Uzlaşılan maddelerin kazanıma dönüşmesi olmazsa olmazımız ve Toplu Sözleşme masasında verilen emeğin hakkıdır…
Kamu Görevlileri Hakem Heyetinin, Türkiye'mizin Emeğine saygı duyacağına inancımız tamdır.